Sieć wyszukiwania Google – definicja, co to jest?

Sieć wyszukiwania Google – co to jest?

Sieć wyszukiwania Google (ang. Google Search Network) to nic innego jak wyszukiwarka internetowa google.pl oraz sieć serwisów i aplikacji internetowych działających w oparciu o silnik wyszukiwania Google. Wyszukiwarka Google to najpopularniejsze na świecie narzędzie wykorzystywane do wyszukiwania informacji, usług oraz produktów w Internecie.

Sieć wyszukiwania Google pozwala również na wyświetlanie reklam Google Ads. Reklamy w sieci wyszukiwania docierają do użytkowników, którzy poszukują konkretnych i interesujących ich usług lub produktów. W wynikach wyszukiwania Google istnieje możliwość wyświetlania reklam pojawiających się nad organicznymi wynikami wyszukiwania jak i pod nimi, zarówno na komputerach i urządzeniach mobilnych.

Serwisy i aplikacje internetowe to inaczej nazywani “Partnerzy w sieci wyszukiwania Google”, którzy we współpracy z Google pozwalają na wyświetlanie u siebie reklam i informacji o produktach reklamodawców Google Ads. Partnerzy sieci wyszukiwania zwiększają możliwą ilość miejsc wyswietleń oraz zasięg reklam w wyszukiwarce internetowej Google.

Sieć wyszukiwania Google - definicja, co to jest? | Słownik | The Digital Marketing

Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania Google

Dzięki rozbudowanej oraz prostej w obsłudze konsoli konta reklamowego Google Ads istnieje możliwość wyświetlania swoich reklam na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google praktycznie już od zaraz. Jedynie co to wystarczy utworzyć konto oraz je skonfigurować, wybrać format reklam, wybrać słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów lub feed produktowy, stworzyć reklamy i to wszystko.

W sieci wyszukiwania Google można korzystać z takich formatów reklam, jak:

  • reklamy tekstowe – najczęściej spotykany format reklamy w sieci wyszukiwania ze względu na uniwersalność. Reklamy wyświetlające się na stronie wyników wyszukiwania Google posiadają etykietę “Reklama”, natomiast w serwisach partnerów “Reklamy Google”. Reklamy tekstowe często wyświetlane są z rozszerzeniem reklam, gdzie reklamodawcy mają możliwość dodania dodatkowych informacji, jak np. cena, lokalizacja lub numer telefonu;

  • reklamy produktowe – prezentują produkty dostępne na sprzedaż w sklepach internetowych reklamodawców lub innych platformach sprzedażowych. Reklama posiada między innymi takie informacje, jak zdjęcie, link, cena oraz nazwa sklepu. Reklamy wyświetlające się na stronie wyników wyszukiwania Google posiadają etykietę “Sponsorowane” lub “Reklama”, natomiast w serwisach partnerów “Reklamy Google”;

  • reklamy graficzne i wideo – partnerzy sieci wyszukiwania Google mają możliwość hostowania również reklam graficznych oraz wideo.