Followers – definicja, co to jest?

Followers – co to jest?

Słowo “Followers” pochodzi z języka angielskiego i oznacza obserwator. Followers to osoba, która polubiła i obserwuje Twój profil w mediach społecznościowych. Dzięki zaobserwowaniu danego profilu prywatnego lub firmowego followers ma możliwość śledzenia na bieżąco wszystkich aktywności obserwowanego profilu, zarówno publikacji na głównej tablicy profilu, jak i w relacjach.

Follow dzielą się na obserwujących nasz profil w Social Media, jak i tych, których my sami obserwujemy. Możemy jednocześnie posiadać swoich followersów, jak i sami być followersem.

Followers - definicja, co to jest? | Słownik | The Digital Marketing

Typy użytkowników Social Media

Twórcy

Twórcy wykazują regularną aktywność w mediach społecznościowych w postaci publikowania, udostępniania, lajkowania i komentowania. Ten typ użytkownika mediów społecznościowych wykazuje wzmożoną aktywność nie tylko w obserwowanych profilach społecznościowych, ale także zazwyczaj sam jest administratorem własnego profilu społecznościowego. Takie osoby można bezproblemowo znaleźć, ponieważ udzielają się wszędzie, gdzie tylko mogą i jest to w ich grupie zainteresowań. To właśnie ta grupa użytkowników mediów społecznościowych zalicza się to grupy tzw. influencerów, dzięki którym firmy mogą w dodatkowy sposób rozpromować swoje produkty lub usługi. Twórca lub inaczej mówiąc już w tym przypadku, Influencer w odpowiedni sposób zachęca do skorzystania z tego produktu lub usługi swoich znajomych i followersów, często na podstawie wcześniejszego przetestowania i doznań.

Rozmówcy

Rozmówcy to grupa użytkowników chętnie wchodzących w dyskusję z innymi Internautami poprzez między innymi komentowanie publikowanych treści i zachęcanie innych Internautów do podjęcia dalszej dyskusji. Należy jednak mieć na uwadze, że aktywna dyskusja nie zawsze wiąże się z zachęcaniem innych użytkowników do podjęcia dyskusji, ponieważ są też tam tacy, który irytują swoimi mądrościami i nadgorliwością. Bez tej grupy użytkowników, jakimi są Rozmówcy, wcześniej wspomniana grupa Twórców najprawdopodobniej by nie istniała, gdyż to oni w drugiej kolejności wykazują największą aktywność w mediach społecznościowych.

Członkowie

Członkowie to grupa użytkowników w Social Media, która zakłada konta w portalach społecznościowych, aby zaspokoić potrzebę przynależności. Najczęściej są członkami różnego rodzaju grup zrzeszających użytkowników o tych samych zainteresowaniach lub poglądach. Członkowie wykazują średnią aktywność w mediach społecznościowych.

Kolekcjonerzy

Kolekcjonerzy to użytkownicy, którzy dokładnie i uważnie przeglądają treści zamieszczane przez grupy, do których należą. Ich główną aktywnością jest przeglądanie udostępnionych publikacji w celu znalezienia interesujących ich informacji, aby dodać je do ulubionych lub podzielić się ze znajomymi. Kolekcjonerzy to wybredna grupa użytkowników mediów społecznościowych, których nie interesuje byle jaka publikacja i przeglądają je wybiórczo.

Hejterzy

Hejterzy to grupa najbardziej niepożądanych użytkowników mediów społecznościowych, którzy wyraźnie zaznaczają tam swoją obecność. Użytkownicy należący do tej grupy czerpią satysfakcję z publicznego krytykowania innych użytkowników lub promowanych produktów/usług. Dla nich nie ma znaczenie kto to lub co to, każdy i wszystko zasługuje na publiczny hejt.

Duchy

Duchy to grupa użytkowników platform społecznościowych, którzy obserwują aktywności innych w Social Media, natomiast robią to z ukrycia. Duchy mediów społecznościowych to użytkownicy, którzy wiedzą praktycznie wszystko na temat innych, natomiast tożsamość ich samych pozostaje tajemnicą.

Nieaktywni

Nieaktywni to prawie nieistniejąca grupa użytkowników mediów społecznościowych, natomiast pomimo tego nie można o nich zapomnieć. Użytkownicy tej grupy używają Internetu, natomiast nie pokazują jakiegokolwiek zainteresowania portalami społecznościowymi. Nie wiedzą, czym jest Followers oraz na czym polega dawanie lajków. Bardzo często są to osoby, które kiedyś założyły konto w serwisie społecznościowym, zaobserwowały kilka profili i grup, natomiast na tym się skończyła ich aktywność w Social Media i już z nich nie korzystają.

Siła Social Media

Social Media z biegiem czasu mają coraz większą siłę i zasięgi, z których nie korzystają już nie tylko osoby prywatne, ale również firmy w celach promowania swojej marki i oferty oraz kreowania jej wizerunku. Korzystając z tych portali, należy jednak pamiętać, że znajdują się tam różne grupy użytkowników i oprócz wybitnie aktywnych Twórców oraz Rozmówców znajdują się tam także hejterzy, którzy mogą często negatywnie wpłynąć na publikację lub nawet profil.