Social Media Marketing – definicja, co to jest?

Social Media Marketing – co to jest?

Social Media Marketing jest grupą działań marketingowych w Internecie mających na celu generowanie ruchu na stronę docelową, dzięki wykorzystaniu popularnych mediów społecznościowych tak jak na przykład Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter.

Poprzez aktywne prowadzenie profili społecznościowych oraz aktywne działania marketingowe w Social Media firma ma duże szanse na precyzyjne dotarcie reklamą do potencjalnych klientów i wykreowanie z nich naszych nowych klientów. Profile firmowe oraz reklamy w Social Media służą najczęściej do przekierowywania użytkowników do serwisu internetowego, na konkretną podstronę informacyjną, produktową, usługową lub blog. Social Media to również idealne mieście w Internecie, gdzie można prowadzić bieżąca komunikację z odbiorcami oraz budować więzi pomiędzy klientem a marką.

Social Media Marketing pomaga w tworzeniu i realizacji długofalowej wielokanałowej strategii marketingowej.

Social Media Marketing - definicja, co to jest? | Słownik | The Digital Marketing

Na czym polega Social Media Marketing

Social Media Marketing oparty jest w dużej mierze na dobrze przygotowanej strategii marketingu wirusowego i skupia się na budowaniu świadomości marki oraz pozyskiwaniu ruchu na strony docelowe. Odpowiednio przygotowany i promowany post potrafi wygenerować naprawdę duży ruch, wzbudzić zainteresowanie użytkowników i ostatecznie przełożyć się na sprzedaż. Kluczowym elementem w osiąganiu wysokich statystyk postów jest jednak fakt, iż duże znaczenie ma również zaangażowanie osób prowadzących profil firmowy w systematyczność publikacji oraz aktywne działanie i prowadzenie dyskusji w komentarzach.

Bardzo ważną kwestią w przypadku Social Media Marketingu jest także przemyślany wybór odpowiedniego portalu społecznościowego, który będzie służył jako narzędzie marketingowe. Przed dokonaniem wyboru serwisu społecznościowego należy dokładnie przemyśleć, który z serwisów będzie najlepszym źródłem potencjalnych klientów zainteresowanych naszymi produktami lub usługami. Przy podjęciu decyzji pomocne może okazać się określenie grupy docelowej pod względem między innymi jej wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań oraz wielu innych czynników, które ją charakteryzują. Należy także przeprowadzić analizę naszych produktów lub usług pod względem ich charakterystyki i zastosowania, aby określić która platforma społecznościowa będzie najbardziej dopasowana do rodzaju produktów lub usług. Dla przykładu, jedne usługi będą bardziej pasowały do promowania na portalach zawodowych, a inne na portalach towarzyskich. Warto poświęcić tej kwestii więcej czasu, aby uniknąć ryzyka nietrafionej inwestycji.

Kolejną kwestią jest rozważenie, czy w celu promowania swoich produktów lub usług i budowania świadomości marki wystarczą jedynie bezpłatne działania w Social Media, czy warto też zainwestować w kampanie płatne, które pozwolą docierać znacznie szerzej. Bardzo często reklama płatna w wybranych mediach społecznościowych stanowi nieodłączny element całej kompleksowej i wielokanałowej strategii marketingowej.

Zalety marketingu w Mediach Społecznościowych

Prowadzenie działań marketingowych w Social Media posiada wiele zalet, natomiast najważniejszymi z nich są przede wszystkim:

  • budowanie stałej relacji z klientami;

  • nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z klientami;

  • możliwość zbudowania ogromnego zasięgu, dzięki popularności Social Media;

  • kolejny bezpłatny i płatny w przypadku reklam kanał pozyskiwania nowych klientów;

  • możliwość definiowania interesującej nas grupy docelowej w przypadku reklam płatnych;

  • przekierowywanie ruchu na serwis internetowy;

  • miejsce do bieżącego informowania klientów o nowych promocjach, produktach, usługach lub innych informacjach, które mogą ich interesować;

  • szybkość rozprzestrzeniania się publikowanych informacji;

  • różnorodność formatów i kierowań w zakresie płatnych kampanii reklamowych.

Social Media Marketing wymaga starannego przygotowania strategii działań, idealnego sposobu prezentacji produktów i usług oraz systematycznego i aktywnego prowadzenia profilu firmowego, natomiast korzyści będące następstwem tej pracy zrekompensują cały trud w to włożony.