Widoczność organiczna – definicja, co to jest?
Widoczność organiczna – co to jest?
Wyniki organiczne (inaczej nazywane: wyniki naturalne, Organic Search) to rezultaty wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej, które mają postać bezpłatnych linków do stron internetowych. Wyniki naturalne nie są efektem płatnych form reklamy ani przynależności do programów linków sponsorowanych. Organic Search zależą przede wszystkim od dopasowania poszczególnych stron do zapytania użytkownika wyszukiwarki.
W przypadku wyników organicznych za wyświetlanie linków i ustalanie kolejności ich prezentowania odpowiada wyłącznie algorytm danej wyszukiwarki, natomiast na wyświetlanie się strony na określonej pozycji w wynikach wyszukiwarek wpływ ma jej jakość i zawartość merytoryczna, odpowiednie wykorzystanie określonych fraz kluczowych na stronie i inne czynniki determinujące wysokość miejsca w organicznych wynikach wyszukiwarek.
Różnica między wynikami organicznymi i płatnymi w wyszukiwarce Google
W wyszukiwarce Google istnieją dwa rodzaje wyników wyszukiwania – płatne i bezpłatne (organiczne). Płatne wyniki wyświetlają się najczęściej na samej górze listy wyników wyszukiwania i są oznaczone napisem “Reklama” lub “Sponsorowane”. Wyniki płatne wyświetlają się w tym miejscu tak długo, jak długo płacisz za reklamę Google Ads. W momencie, w którym zrezygnujemy z płatnych kampanii, nasza strona zacznie wyświetlać się wyłącznie w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google.
Bezpłatne wyniki wyszukiwania Google znajdują się niżej, pod wynikami płatnymi. W tym przypadku widoczność strony na poszczególne frazy kluczowe jest uzależniona od wielu czynników rankingowych, które wyszukiwarka bierze pod uwagę ustalając kolejność wyświetlania się stron. Za optymalizację strony internetowej w taki sposób, aby wykazywała jak największą zgodność z kryteriami wyszukiwarki, odpowiadają działania SEO (Search Engine Optimization).