Anchor – definicja, co to jest?
Anchor – co to jest?
Anchor Text (kotwica) to treść linka pojawiająca się na stronie internetowej i najczęściej wyróżniająca się innym kolorem od pozostałego tekstu, która umieszczana jest w kodzie HTML pomiędzy znacznikami <a> oraz </a>. Element ten jest klikalny i przenosi użytkownika na docelową stronę internetową, a link ten przed przekierowaniem możemy zobaczyć po najechaniu myszą na kotwicę.
Tekst linka najczęściej zawiera słowo kluczowe adekwatne do strony docelowej, do której użytkownik zostanie przekierowany. Anchor jest jednym z ważniejszych czynników, które biorą pod uwagę algorytmy wyszukiwarki Google podczas oceny jakości linków. Ważne jest tworzenie kotwic wyglądających naturalnie, gdyż Google traktuje anchor jako wskaźnik tematu danej strony, czyli na jakie frazy kluczowe dana strona powinna rankować.
Rodzaje Anchorów
Wyróżnia się kilka rodzajów anchorów, które zawsze powinny być używane w odpowiedni sposób:
brandowe – linki zawierające w tekście nazwę firmy lub witryny internetowej np. „The Digital Marketing”;
URL (czysty link) – ukazujące cały link do strony docelowej;
Exact Match – zawierający treść opisującą pozycjonowaną frazę kluczową np. „restauracja włoska we Wrocławiu”;
Zero Match – zawierający treść nakłaniającą użytkownika serwisu do pożądanej interakcji, np. czytaj więcej”.
Przykład użycia Anchor Text
Prostym przykładem może być tutaj <a href=”https://thedigitalmarketing.pl/co-to-jest/domena-definicja-co-to-jest/”>domena</a>. Link prowadzący do strony internetowej https://thedigitalmarketing.pl/co-to-jest/domena-definicja-co-to-jest/ zostaje ukryty pod tekstem “domena”. Najczęściej właśnie jest to słowo kluczowe, na które strona chce się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Anchorem może być również adres URL, który prowadzi do danej strony: <a href=”https://thedigitalmarketing.pl/”>thedigitalmarketing.pl</a>.
W przypadku stosowania anchorów na serwisie internetowym ważne jest, aby ich rozkład na stronie był odpowiednio przemyślany, co zapobiegnie obniżeniu atrakcyjności i wygody czytania tekstu. Katowic, tak jak wszystkiego w SEO nie powinno być za dużo ani za mało, lecz w sam raz.