Social Media – definicja, co to jest?

Social Media – co to jest?

Social Media to inaczej media społecznościowe, czyli grupa serwisów i aplikacji, których działania oraz technologia oparta jest na rozwiązaniach mocno związanych z Internetem. Media społecznościowe to nie tylko dedykowane serwisy www, ale przede wszystkim w pełni funkcjonalne i rozbudowane aplikacje mobilne, które doskonale sprawdzają się na smartfonach.

Główną funkcją mediów społecznościowych jest szybka wymiana informacji pomiędzy znajomymi oraz użytkownikach o podobnych zainteresowaniach lub poglądach. Użytkownicy korzystający z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, jak np. Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter, mają możliwość tworzenia własnych profilów, list znajomych oraz grup. Social Media umożliwiają także swoim użytkownikom tworzenie, udostępnienie oraz wymianę treści, muzyki, wideo oraz obrazów.

Social Media - definicja, co to jest? | Słownik | The Digital Marketing

Zastosowanie Mediów Społecznościowych

Zastosowanie Social Media to jednak nie jest wszystkim, na co pozwalają portale społecznościowe. Nieustanny rozwój i ogromny wzrost popularności na całym świecie spowodował, że media społecznościowe zostały bardzo potężnym narzędziem marketingowym. Obecnie portale społecznościowe pozwalają na działania marketingowe zarówno organiczne, jak i płatne.

Do organicznych działań marketingowych w mediach społecznościowych można zaliczyć między innymi profil firmowy w Social Media i budowanie społeczności wokół niego, udzielanie się na różnego rodzaju grupach w imieniu firmy lub jej pracownika, organizowanie konkursów oraz angażowanie się w różnego rodzaju inne inicjatywy.

Płatne działania w Social Media polegają natomiast na prowadzeniu kampanii reklamowych przy użyciu dedykowanych narzędzi marketingowych dostarczonych od konkretnej platformy społecznościowej. Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych mogą być kierowane do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców, którzy wpisują się w zdefiniowany profil potencjalnego klienta pod względem geograficznym, demograficznym, zainteresowań, stylu życia oraz aktywności w sieci i poza nią.

Obecnie do opisania wszystkich powyższych działań marketingowych używa się już powszechnie  określenia Social Media Marketing, które w ogólny sposób opisuje całe to zjawisko polegające na wykorzystaniu mediów społecznościowych do celów marketingowych.