Baner reklamowy – definicja, co to jest?
Baner reklamowy – co to jest?
Baner reklamowy to graficzna reklama wyświetlana w serwisie internetowym mogąca nieść ze sobą przekaz reklamowy lub informacyjny. Zazwyczaj kliknięcie tego elementu powoduje przeniesienie użytkownika do docelowej witryny lub podstrony, gdzie można zakupić promowany w ten sposób produkt lub usługę.
Baner reklamowy może przybierać formę statyczną, a także animowaną. Do wykonania go stosuje się zazwyczaj animacje w formacie GIF, pliki JPEG lub obiekty zbudowane z użyciem technologii Adobe Flash. Te ostatnie wymagają jednak od użytkownika zainstalowania specjalnej wtyczki, więc w praktyce mogą być niewyświetlane w wielu przypadkach.
Wymiary banerów reklamowych
Nie ma jednego konkretnego wymiaru, jaki powinna mieć tego rodzaju reklama. Jest to zależne od platformy, na której chcemy ją opublikować. Z zupełnie innymi rozmiarami banerów reklamowych spotkamy na platformie Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Allegro Ads, itd., a ich rozmiary banerów reklamowych najczęściej wyrażane są w pikselach.
Poniżej przykłady najpopularniejszych form i rozmiarów banerów stosowanych w reklamach Google Ads Display (graficznych):
Oraz najpopularniejsze rozmiary banerów stosowane w Social Mediach:
A także najpopularniejsze rozmiary banerów stosowane w Allegro Ads: