Baner reklamowy – definicja, co to jest?

Baner reklamowy – co to jest?

Baner reklamowy to graficzna reklama wyświetlana w serwisie internetowym mogąca nieść ze sobą przekaz reklamowy lub informacyjny. Zazwyczaj kliknięcie tego elementu powoduje przeniesienie użytkownika do docelowej witryny lub podstrony, gdzie można zakupić promowany w ten sposób produkt lub usługę.

Baner reklamowy może przybierać formę statyczną, a także animowaną. Do wykonania go stosuje się zazwyczaj animacje w formacie GIF, pliki JPEG lub obiekty zbudowane z użyciem technologii Adobe Flash. Te ostatnie wymagają jednak od użytkownika zainstalowania specjalnej wtyczki, więc w praktyce mogą być niewyświetlane w wielu przypadkach.

Wymiary banerów reklamowych

Nie ma jednego konkretnego wymiaru, jaki powinna mieć tego rodzaju reklama. Jest to zależne od platformy, na której chcemy ją opublikować. Z zupełnie innymi rozmiarami banerów reklamowych spotkamy na platformie Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Allegro Ads, itd., a ich rozmiary banerów reklamowych najczęściej wyrażane są w pikselach.


Poniżej przykłady najpopularniejszych form i rozmiarów banerów stosowanych w reklamach Google Ads Display (graficznych):

Rozmiary banerów reklamowych Google Ads MOBILE - Słownik - The Digital Marketing
Rozmiary banerów reklamowych Google Ads DESKTOP - Słownik - The Digital Marketing

Oraz najpopularniejsze rozmiary banerów stosowane w Social Mediach:

A także najpopularniejsze rozmiary banerów stosowane w Allegro Ads: