LinkedIn Ads – definicja, co to jest?

LinkedIn Ads – co to jest?

LinkedIn Ads to system reklamowy platformy społecznościowej LinkedIn, który świetnie sprawdza się w przypadku sprecyzowanych kampanii B2B, ale również w reklamach konsumenckich. Czyni go to zarówno dobrym narzędziem reklamowym dla dużych firm oraz znacznie mniejszych przedsiębiorstw. Zespół LinkedIn Ads zadbał w szczególności o to, aby dostępnych było wiele formatów reklamowych i system posiadał szeroką gamę możliwości analitycznych, co będzie przekładało się na szczegółowe określenie grupy odbiorców i mierzalne efekty kampanii.

Płatne kampanie LinkedIn Ads pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie reklam do sprecyzowanej grupy docelowej. Kierowanie można ustawić pod względem zajmowanego stanowiska, branży, wielkości firmy, wykonywanych obowiązków, czy umiejętności zawartych w profilu. W przypadku profili LinkedIn użytkownicy w dużej większości podają wszystkie potrzebne wyżej wymienione dane, aby precyzyjnie do nich trafić z potencjalnie interesującą dla nich treścią.

LinkedIn Ads - Słownik - The Digital Marketing

Cele kampanii reklamowych w LinkedIn

LinkedIn to idealne miejsce do prowadzenia płatnych działań reklamowych z obszaru sprzedaży B2B oraz HR. W sieci społeczności LinkedIn zdecydowanie dużo łatwiej jest zyskać zainteresowanie i nawiązać kontakt w celach biznesowych lub rekrutacyjnych, niż w innych powszechnych platformach społecznościowych na rynku.

Zarówno w przypadku działań organicznych, jak i płatnej promocji, należy skupić się przede wszystkim na osiąganych efektach, które chcemy uzyskać. Prowadzone działania w Internecie bardzo często mają różne cele i nie zawsze chodzi o sprzedaż bezpośrednią. Stąd też płatne kampanie systemu reklamowego LinkedIn Ads opierają się o trzy główne cele, które można podzielić jeszcze na kilka bardziej precyzyjnych:

Świadomość

  • świadomość marki – opowiedz o swoich produktach, usługach, firmie lub wydarzeniu większej liczbie osób;

Zainteresowanie

  • odwiedziny witryny – zwiększ ruch w witrynie, zwiększ ruch na marketingowych stronach docelowych, zwiększ ruch w wydarzeniu na LinkedIn;

  • interakcje – zwiększ liczbę interakcji społecznościowych dotyczących Twoich treści, zwiększ liczbę obserwujących stronę firmową;

  • wyświetlenia wideo – udostępnij swoje wideo większej liczbie osób;

Konwersje

  • generowanie potencjalnych klientów – zdobądź potencjalnych klientów na LinkedIn, skorzystaj z formularza potencjalnych klientów ze wstępnie wypełnionymi informacjami profilowymi LinkedIn;

  • konwersje witryny – zdobądź potencjalnych klientów na LinkedIn, zachęcaj do działań, które są istotne dla Twojego biznesu;

  • kandydaci na ofertę pracy – opowiedz innym o istotnych ofertach pracy w Twojej firmie, przyciągnij więcej kandydatów na oferty pracy.

Kierowanie reklam w LinkedIn

Nie ma drugiego tak dobrego miejsca w Internecie do dokładnego i szczegółowego targetowania reklam związanego z pracą, jak portal społecznościowy LinkedIn. Użytkownicy tam sami z własnej chęci chwalą się swoimi osiągnięciami, umiejętnościami i stanowiskami w firmach, co daje bardzo duże możliwości pod względem precyzyjnego kierowania reklam.

Istnieje możliwość pokierowania reklam LinkedIn Ads po danej branży, kategorii, czy wielkości firmy (ilość pracowników), w której pracuje użytkownik, a także nawet nazwie konkretnej firmy. Można również kierować reklamy do osób, które obserwują daną firmę lub kontakty osób pracujących w konkretnej firmie. Bardzo często używaną możliwością kierowania reklam w przypadku działań związanych, np. z HR jest kierowanie poprzez umiejętności i zainteresowania danych osób, co pozwala na dotarcie do użytkowników, który najlepiej wpisują się w profil poszukiwanego nowego pracownika.

Ostatnio wprowadzoną nowością targetowania reklam LinkedIn Ads jest dotarcie do użytkowników poprzez wybór wzrostu i rozwoju firmy, w której pracują obecnie. Daje to możliwość trafienia z przekazem do osób pracujących w firmach, które odnotowują wzrost ilości pracowników. Ten wskaźnik jest odnotowywany na podstawie porównania z poprzednim rokiem i są prezentowane w ujęciu procentowym.

Kolejnymi najczęściej wykorzystywanymi możliwości kierowania reklam LinkedIn Ads są informacje na temat:

  • dane geograficzne – cechy związane z danymi geograficznymi są bardzo podobne do tych w systemie reklamowym Facebook Ads. Istnieje możliwość kierowania reklam pod względem stałej lokalizacji użytkownika lub lokalizacji, którą odwiedził w ostatnim czasie oraz języka profilu LinkedIn. Dane dotyczące lokalizacji użytkownika dzielą się na kontynenty, kraje, województwa, powiaty oraz miasta;

  • dane demograficzne – w przypadku danych demograficznych istnieje możliwość kierowania po wieku oraz płci użytkownika. O ile w przypadku wyboru płaci nie mamy za dużego wyboru to w przypadku wieku grupy dzielą się na 18-24, 25-34, 35-54 i 55+ lat;

  • doświadczenie zawodowe – dane na temat doświadczenia zawodowego dzielą się na kilka kategorii:

    • lata doświadczenia (liczba lat doświadczenia zawodowego na podstawie danych z profilu LinkedIn. Do całkowitego wyniku nie wliczają się przerwy w karierze);

    • funkcje (zadania lub działania podejmowane w ramach zajmowanego stanowiska, jak np.: marketing, sprzedaż, zarządzanie projektami, HR);

    • umiejętności użytkownika (umiejętności, które użytkownik sam zamieścił na swoim profilu, a inny mają możliwość ich potwierdzenia. Są to, np.: Google Ads, Microsoft Excel, czy pisanie artykułów technicznych);

    • stanowisko użytkownika (nazwa stanowiska zajmowanego obecnie lub poprzednio przez użytkownika);

    • poziom w hierarchii (poziom stanowiska w hierarchii danej firmy. Może to być, np.: praktykant, początkujący pracownik, manager, dyrektor, właściciel lub nawet partner firmy).

  • wykształcenie – najpopularniejszą z opcji kierowania reklam jest kierunek studiów, który użytkownicy deklarują na swoim profilu, co umożliwia kierowanie na osoby z konkretnych dziedzin. Kolejną możliwością kierowania jest zdobyty tytuł oraz stopień wykształcenia, a trzecią i ostatnią możliwością jest uczelnia, którą użytkownik ukończył na wcześniej wspomnianym kierunku uzyskując wspomniany tytuł naukowy.

Formaty reklamowe LinkedIn Ads

W przypadku systemu reklamowego LinkedIn Ads mamy do wyboru kilka opcji, dzięki czemu zawsze będziemy w stanie dopasować format do celu i charakteru prowadzonych działań reklamowych.

Reklamy LinkedIn Ads mogą przybierać format:

  • reklama z pojedynczym zdjęciem – reklamy z pojedynczym zdjęciem, linkiem do artykułu lub wydarzeniami na LinkedIn, które będą wyświetlane w kanale informacji;

  • reklama karuzelowa – reklamy z 2 lub większą liczbą zdjęć, które będą wyświetlane w kanale informacji;

  • reklama wideo – reklamy wideo, które będą wyświetlane w kanale informacji;

  • reklama tekstowa – reklamy tekstowe, które będą wyświetlane w prawej kolumnie lub u góry strony na LinkedIn;

  • reklama Spotlight – korzystając z informacji profilowych, stwórz spersonalizowane reklamy, aby wypromować swoją ofertę w wersji LinkedIn na komputery;

  • reklama dla pozyskania obserwujących – korzystając z informacji profilowych, stwórz spersonalizowane reklamy, aby wypromować stronę firmową w wersji LinkedIn na komputery;

  • reklama konwersacyjna – reklamy, które zostaną dostarczone do skrzynek odbiorczych LinkedIn Twoich odbiorców.

Formaty reklamowe LinkedIn Ads - Słownik - The Digital Marketing

Zalety LinkedIn Ads

System reklamowy LinkedIn Ads, dzięki zbieraniu dużej ilości danych na temat życia zawodowego swoich użytkowników posiada wiele zalet, a najważniejszymi z nich są:

  • targetowanie – system ten pod względem wiarygodności i precyzji targetowania reklam nie ma sobie równych. Posiada wiele wiarygodnych informacji na temat swoich użytkowników, którzy same je wprowadzają na swój profil w celu między innymi chwalenia się przed innymi;

  • remarketing – istnieje możliwość kierowania reklam przy zastosowaniu tagu śledzącego, adresów mailowych i nazwach firm oraz użytkowników posiadających już kontakt z daną firmą;

  • wybór celu kampanii reklamowej – LinkedIn daje możliwość dopasowania formatu reklamy do określonego wcześniej celu kampanii, jakim może być budowanie świadomości marki, wizyta na stronie docelowej, pozyskiwanie potencjalnych klientów lub konwersja w witrynie;

  • skuteczna reklama InMail (konwersacyjna) – idealny wybór dla firm chcących zrealizować skuteczną kampanię mailingową;

  • reklama z formularzem – istnieje możliwość stworzenia formularza do zbierania leadów, co pozwoli potencjalnemu klientowi wysłać zapytanie bez konieczności odwiedzania serwisu reklamodawcy;

  • unikanie przypadkowych odbiorców – większość użytkowników serwisu LinkedIn korzysta z niego w pełni świadomie i zamieszcza jedynie prawdziwe informacje w celu dbania o swój profesjonalny wizerunek. Takie zachowanie użytkowników daje pewność reklamodawcom, że dotrą do właściwych osób wpisujących się w ich grupę docelową;

  • wysoka skuteczność – reklamy LinkedIn Ads poprzez posiadanie wielu rzetelnych informacji o użytkownikach wykazuje się wysokim współczynnikiem generowania leadów;

  • monitorowanie kampanii – narzędzia analityczne systemu LinkedIn Ads dostarczają raporty efektywność z uwzględnieniem obranego celu;

  • mniejsza konkurencja – umiarkowana ilość pojawiających się treści reklamowych w serwisie LinkedIn daje kampaniom możliwość większego zasięgu w porównaniu do innych systemów reklamowych. LinkedIn ma znacznie niższy stosunek ilości reklamodawców na użytkownika, niż to jest w serwisie Facebook;

  • kreowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy – serwis LinkedIn jest jednym z lepszych serwisów do realizowania działań związanych z Employer Brandingiem.

Wady LinkedIn Ads

Poza wyżej wymienionymi zaletami dotyczącymi systemu reklamowego LinkedIn Ads istnieją również wady. Jedną z najważniejszych wad jest stosunkowo wysoki koszt, gdyż często zdarza się, że poziom śr. CPC przekracza kilkukrotnie koszt w podobnych systemach reklamowych, na przykład Facebook Ads. Przy stawkach tej wysokości koszt pozyskania leada staje się automatycznie znacznie wyższy i zdarza się, że nawet nieopłacalny z biznesowego punktu widzenia. Należy jednak pamiętać, że ilość nie zawsze idzie w parze z jakością, a przy odpowiednim doborze grupy docelowej kampanii LinkedIn Ads jakość działań reklamowych może być znacznie wyższa niż w przypadku innych systemów.