Domain Rating – definicja, co to jest?
Domain Rating – co to jest?
Domain Rating (DR) to jeden z autorskich wskaźników jakości podlinkowania domeny, który jest mierzony w narzędziu Ahrefs. DR pokazuje jakość linków prowadzących do danej domeny w porównaniu do innych domen w bazie danych. Parametr DR przyjmuje wartości od 0 do 100.
Interpretacja wskaźnika Domain Rating
Domain Rating przyjmuje wartości pomiędzy 1 a 100, a im wyższy wskaźnik, tym lepsza jakość stron linkujących do danej domeny, tym samym sama domena jest lepiej oceniana. Twórcy rankingu potwierdzają, że ranking ten jest skorelowany z algorytmem Google i przy ustalaniu wartości nie są brane pod uwagę żadne czynniki on-site.
Przy obliczaniu wartości DR branych jest pod uwagę kilka parametrów, między innymi:
liczbę unikalnych domen linkujących do naszej strony, czyli tzw. „Link-juice” przekazywany do linkowanych domen, im wyższe DR, tym większy;
liczbę domen, do których linkują wspomniane wyżej domeny – DR domeny źródłowej rozkłada się równomiernie na linkowane strony. To oznacza, że link z domeny z DR=10, która linkuje do 4 innych stron jest więcej wart, niż link z domeny z DR=80, która linkuje do 40 innych stron.
Jak informują twórcy wskaźnika, sposób mierzenia Domain Rating w Ahrefsie co jakiś czas jest aktualizowany, co może wpływać na wahania rankingu.
Do czego potrzebny jest nam DR?
DR jest bardzo przydatnym wskaźnikiem przy wyborze domen do linkowania naszego serwisu internetowego. Wybierając domeny, na których chcemy umieścić link, wybierajmy te, które mają wyższe DR, ponieważ przekazują one więcej mocy wraz z linkiem. Chcąc poprawić wskaźnik DR, należy pozyskać linki zwrotne ze sprawdzonych i renomowanych witryn.