Odsłona – definicja, co to jest?

Odsłona – co to jest?

Odsłona to każdorazowe załadowanie strony w serwisie internetowym zawierającym kod śledzenia usługi Google Analytics. Odsłony to parametr podający łączną liczbę wszystkich wyświetlonych stron oraz ich. Jeżeli użytkownik ponownie załaduje tą samą stronę internetową to zostanie to zarejestrowane jako kolejna odsłona oraz jeśli użytkownik przejdzie na inną stroną, a następnie wróci na poprzednią stronę to zostanie odnotowana kolejna odsłona tej podstrony.

Obrazując to jeszcze dokładniej, do odsłon zalicza się każde odświeżenie serwisu oraz przejście na kolejne jego podstrony. Jeżeli w ciągu tego samego dnia użytkownik wejdzie na stronę kilka razy to Google Analytics zarejestruje te wszystkie przejścia jako kolejne odsłony. Liczba odsłon danego użytkownika świadczy tym samym o stopniu jego zaangażowania w serwis, więc im dłużej i głębiej eksploruje, tym większe jest jego zainteresowanie. Niestety istnieje także możliwość, że dany użytkownik miał problem z odnalezieniem na serwisie poszukiwanych informacji i przez to odwiedził tyle podstron.

Przykład: powiedzmy, że użytkownik otwiera daną stronę w ciągu jednego dnia 10 razy – czyli będzie się to liczyło jako 10 odsłon dziennie. Jeżeli natomiast wejdzie on za każdym razem na jeszcze 2 inne podstrony serwisu, co daje łącznie 3 podstrony to wygeneruje łącznie 30 odsłon serwisu.

Odsłona - Słownik - The Digital Marketing

Unikalna odsłona – co to jest?

Unikalne odsłony serwisu obejmują  wszystkie odsłony wygenerowane przez jednego użytkownika podczas tej samej sesji i liczone są w obrębie całej wizyty użytkownika w witrynie. Jeżeli w trakcie sesji użytkownik wejdzie na tą samą podstronę kilkukrotnie to liczba unikalnych odsłon będzie obejmować tylko pierwsze wejście na daną stronę serwisu.

Dla przykładu:

Strona Główna: 3 odsłony = 1 unikalna odsłona

Oferta: 2 odsłony = 1 unikalna odsłona

Kontakt: 1 odsłona = 1 unikalna odsłona