Domena odsyłająca – definicja, co to jest?

Domena odsyłająca w SEO – co to jest?

Domena odsyłająca to witryna internetowa, która prowadzi do innej witryny, której profil linków zwrotnych analizujemy. Każda odsyłająca domena może mieć jeden lub wiele linków do strony internetowej. Tak więc, jeśli każda domena w Twoim profilu linków zwrotnych prowadzi do Ciebie tylko raz, liczba nabytych domen odsyłających i linków zwrotnych będzie równa. Jednak takie sytuacje są naprawdę rzadkie, ponieważ zwykle, gdy budujesz trwałe partnerstwo z firmą, wielokrotnie otrzymujesz linki zwrotne z ich witryny.

Domena odsyłająca w Google Analytics – co to jest?

Czasem bywa tak, że mamy jedną główną domenę i subdomeny lub przekierowania z serwisów zewnętrznych np. dostawców płatności. Załóżmy, że mamy e-commerce z kapeluszami. Nasza główna domena to kapelusze.pl, prowadzi dla niej blog o adresie blog.kapelusze.pl, ponieważ nasze kapelusze można personalizować i mamy jeszcze jedną subdomenę – io.kapelusze.pl, która umożliwia także użytkownikom płacenie online za produkty, więc przekierowuje użytkowników jeszcze raz poza domenę główną i po ukończonej płatności wyświetlam im stronę podziękowania.

Bez wykluczenia stron odsyłających cały ten ruch przechodzenia po domenach zostanie przypisany do segmentu źródła ruchu z witryn odsyłających, czyli zamiast śledzić jednego użytkownika, będziemy go mieli „rozczłonkowanego” i w efekcie będziemy mieli utrudniony dostęp do informacji dotyczących np. źródła pozyskania, miejsc styku na ścieżce, będziemy mieli zawyżoną liczbę wejść, a co najważniejsze będziemy widzieć dodatkowe sesje wywołane przez jednego użytkownika itd. 

Istnieje oczywiście możliwość wykluczenia domen odsyłających w Google Analytics, dzięki czemu po ich wdrożeniu pozbędziemy się odesłań z własnych witryn i witryn partnerów lub dostawców.