Trust Flow – definicja, co to jest?
Trust Flow – co to jest?
Trust Flow (TF) to autorski wskaźnik firmy Majestic Analytics, która jest twórcą jednego z popularnych narzędzi do analizy profilu linkowego serwisu internetowego. Wskaźnik Trust Flow określa w skali od 0 do 100 poziom jakości i wiarygodności domeny, czyli czy do danej domeny kieruje wiele wartościowych stron internetowych. Im większa wartość, tym oczywiście lepiej, natomiast powszechnie uznaje się, że poziom 20-30 to już wynik naprawdę przyzwoity, ponieważ tylko ważne i duże serwisy, jak Onet, Interia, czy Twitter sięgają przedziału 70-100 punktów.
W jakim stopniu TF jest ważny?
Należy pamiętać, że osiągnięte wyniki nie są stałe i nie będą się wiecznie utrzymywać. W celu ich utrzymania oraz poprawienia, zawsze trzeba nad nimi pracować poprawiając wyniki swojego profilu linkowego poprzez zdobywanie wartościowych powiązań ze stronami zewnętrznymi przy użyciu linków przychodzących. Czasem jeden “dobry link” może naprawdę zrobić dużą różnicę.
Trust Flow jest tylko jednym z dwóch współczynników narzędzia Majestic określających zaufanie danej domeny i stron linkujących do niej. Drugim wskaźnikiem jest Citation Flow, który odnosi się do wszystkich linków przychodzących, więc można zatem uznać, że to wysoki wynik TF jest najważniejszy przy budowaniu siły profilu linkowego serwisu. Jeżeli jednak chcemy mieć do czynienia z naprawdę dużym potencjałem marketingowym to warto zadbać, aby oba te wskaźniki były stosunkowo wysokie, natomiast z przewagą Trust Flow nad Citation Flow. Trust Flow powinno być zawsze tym ważniejszym wskaźnikiem podczas analizy stron internetowych.
Jak zwiększyć wskaźnik Trust Flow?
Jeżeli podczas analizy profilu linkowego naszego serwisu internetowego stwierdzimy, że chcemy podnieść ilość punktów wskaźnika Trust Flow to możemy rozpocząć działania skierowane ku regularnemu zdobywaniu linków z wysokiej jakości stron internetowych, które są powiązane tematycznie z naszą stroną docelową. W tym momencie często pojawia się pytanie “Jakie to są domeny i czy Google podało jakie linki są dla niego wartościowe? ”, natomiast niestety sam otwarcie o tym nie mówi. Z obserwacji oraz analiz widać jednak, że najbardziej wartościowe linki pochodzą z “prawdziwych” i tematycznych serwisów, gdzie poruszają się prawdziwi użytkownicy/czytelnicy, a nie same roboty internetowe. Takie linki może nie są zawsze tanie i łatwe do pozyskania, natomiast na pewno warte są naszej uwagi i wydanego budżetu.
Drugim sposobem na podniesienie wskaźnika Trust Flow, choć starym i raczej już się od niego odchodzi jest niestety SWL rotacyjny oraz precle. Obie te metody linkowania zewnętrznego są już dosyć stare, natomiast nadal używane, ponieważ mogą w stosunkowo krótkim czasie podnieść wskaźnik Trust Flow. W tej metodzie chodzi o zdobywanie dużych ilości linków zewnętrznych z krótkich artykułów niskiej jakości oraz w systemie wymiany linków SWL. Metody te mogą dać skok parametru Trust Flow, natomiast niekoniecznie pozwoli to na uzyskanie lepszych pozycji, więc tej metody za bardzo nie polecamy.
Zastanawiając się nad wyborem metody, którą chcemy podnieść poziom naszego wskaźnika TF warto zastanowić się wcześniej, co tym działaniem chcemy osiągnąć. Zazwyczaj myśląc o tym zabiegu chcemy wpłynąć na podniesienie pozycji organicznych ważnych dla nas słów kluczowych. W celu realizacji tego założenia, tak jak jest to wcześniej już wspomniane, należy skupić się na pierwszej metodzie, która jest zabiegiem naturalnym oraz może przynieść dwojakie korzyści w postaci podniesienia wskaźnika TF i utworzenia kolejnego źródła ruchu na naszej stronie w postaci przekierowania z czytanego artykułu sponsorowanego.
Pamiętajmy, nie róbmy śmietnika z naszego profilu linkowego!