Zasięg w Social Media – definicja, co to jest?
Zasięg – co to jest?
Zasięg to liczba osób, które zobaczyły dany post na profilu firmowym w Social Media. Zasięg dotyczy zarówno wyświetleń płatnych (pochodzących z reklam) jak i niepłatnych (zasięg organiczny). Zasięg jest liczbą przedstawiającą unikalnych użytkowników – każda osoba, niezależnie ile razy zobaczyła daną treść, jest liczona jedynie raz. To jeden z najważniejszych wskaźników sukcesu w Social Mediach, gdyż im większy zasięg, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów czy followersów.
Rodzaje zasięgu
Zasięg organiczny jest to liczba wyświetleń strony oraz jej treści bez dodatkowych działań promocyjnych.
Zasięg płatny jest to liczba wyświetleń strony oraz jej treści, które są efektem płatnych działań promocyjnych (reklam).
Zasięg wirusowy to liczba wyświetleń postów, będących wynikiem aktywności innych użytkowników. Przykładowo, fan Waszego fanpage’a polubił post, dzięki czemu jego Facebookowym znajomym wyświetliła ta aktywność w aktualnościach i tak dalej…