Social Media

Jak zbudować atrakcyjny profil firmowy w Social Media?

Chcąc jako marka zaistnieć w Social Media wiadome jest, że pierwszym krokiem, jakim należy poczynić jest założenie profilu firmowego w wybranym portalu lub portalach społecznościowych, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci. Jednak jest to stanowczo za mało, aby osiągnąć oczekiwane wyniki.

Jak skutecznie prowadzić profil firmowy w Social Media?

Po założeniu profili firmowych w wybranych mediach społecznościowych, należy zadbać o to, aby zostały one uzupełnione o wszystkie ważne i istotne dla użytkowników informacje. Informacje podawane w profilach firmowych powinny być zawsze rzetelne, nie wprowadzające użytkowników w błąd i nie zakłamujące rzeczywistości. Warto także zadbać o aspekty graficzne, jak logo firmy, zdjęcie w tle, czy zdjęcia biura i pracowników. Pamiętajmy, aby nigdy nie wstawiać zdjęć stockowych, które rzekomo mają przedstawiać pracowników danej firmy.

Jednym z kluczowych działań podczas prowadzenia profilu firmowego w Social Media jest systematyka publikacji, dzięki której zebrani followersi będą regularnie mieli styczność z marką, co zaowocuje lepszym jej poznaniem, zapamiętaniem i zaangażowaniem wokół niej, jak lajkowanie czy komentowanie. Jednak chyba i tak najbardziej istotnym aspektem jest dobór odpowiednich treści do publikacji. Oczywiście, tak jak w przypadku uzupełniania informacji o firmie, w przypadku publikowanych treści również podstawą jest publikowanie wyłącznie prawdziwych i sprawdzonych informacji.

Podczas planowania i układania strategii komunikacji dla danego portalu społecznościowego, należy również zwrócić uwagę na sposób przekazywania publikowanych informacji. Sposób przekazu powinien być jak najlepiej dopasowany do branży, w której działamy oraz do grupy odbiorców, do której chcemy dotrzeć. Im lepiej wcześniej badamy grupę docelową oraz profile firmowe konkurencji oraz osiąganych tam efektów w postaci zaangażowania w publikowane treści, tym lepiej dobierzemy ich zawartość oraz sposób komunikacji i przekazywania publikowanych treści.

Połączenie profilu firmowego z serwisem internetowym

Jeżeli decydujemy się na założenie profilu firmowego w Social Media to zapewne jesteśmy już szczęśliwymi posiadaczami firmowego serwisu internetowego. Tworząc profil firmowy, należy zadbać o to, aby był on spójny z posiadanym serwisem oraz umożliwiał łatwe przejście pomiędzy nimi. Na serwisie internetowym warto zamieścić odpowiednie odnośniki lub widgety, które zachęcą do przejścia na nasze media społecznościowe oraz możliwe, że również zachęca do obserwowania naszego profilu firmowego. Dzięki takiemu działaniu użytkownicy odwiedzający serwis będą mogli poznać Twoją markę z kilku różnych perspektyw, a także wybrać odpowiadający im sposób komunikacji.

Reklama płatna

Od pewnego czasu niektóre portale społecznościowe, jak np. Facebook, ograniczają naturalne zasięgi publikowanych postów. Skutecznym sposobem, aby je poszerzać jest płatna promocja postów poprzez system reklamowy Facebook Ads, który pozwoli dotrzeć do szerszego grona interesujących nas odbiorców. Pomimo tego, że wiąże się to z wykupieniem płatnej reklamy i większymi kosztami to należy pamiętać o efektach, które możemy uzyskać poprzez taką inwestycję. Po zakończeniu takiej promocji i zestawieniu kosztów z uzyskanym zyskiem może okazać się, że płatna reklama w Social Media to świetne rozwiązanie.

Warto także tutaj przypomnieć, że kampanie reklamowe w mediach społecznościowych pozwalają na bardzo szczegółowe targetowanie reklam do docelowej grupy odbiorców. Istnieje możliwość kierowania reklam ze względu na dane demograficzne, geograficzne, zachowania w Internecie, wyszukiwane informacje, czy przynależność do danej grupy społecznościowej. Dzięki takiemu szczegółowemu kierowaniu promowany przekaz zostanie wyświetlony jedynie osobom, które potencjalnie mogą zostać naszymi klientami.

O czym warto pamiętać prowadząc firmowe Social Media?

Prowadząc firmowe profile w mediach społecznościowych warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Podczas planowania działań i strategii komunikacji staraj się działać kompleksowo oraz konsekwentnie. Profile firmowe wraz z serwisem internetowym powinny stanowić jedność pod względem komunikacji oraz powinny promować tą samą działalność. Pomimo tego, że każdy z portali społecznościowych jest inny i sposób publikacji nieco się różni to ich strategia komunikacji powinna być bardzo spójna. Nie chodzi tutaj wyłącznie o sposób wypowiedzi, czy rodzaj treści, ale o spójność wizualną we wszystkich prowadzonych profilach firmowych.

Kolejną kluczową kwestią, o której należy pamiętać to wykorzystywanie gromadzonych informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w statystykach konta. Media społecznościowe zbierają wiele istotnych danych na temat odwiedzających nas użytkowników oraz ich zachowań na naszym profilu i w całym Internecie, z których można wyciągnąć sporo wartościowych informacji przydatnych do tworzenia strategii komunikacji oraz targetowania reklam. Odpowiednie interpretowanie i wykorzystanie tych wszystkich informacji bardzo często w dużym stopniu przekłada się zysk i rozwój firmy. Poprawna analiza i interpretacja tych danych niestety nie jest taka łatwa jak się wydaje na pierwszy rzut oka, więc bardzo często bywają sytuację o podejmowaniu błędnych decyzji marketingowych, które niestety mają przełożenia na cały biznes. W celu uniknięcia popełnienia takich błędów warto czasem zainwestować w dobrych specjalistów, którzy naprawdę znają się na analizie tych danych i będą w stanie rzetelnie doradzić podczas podejmowania decyzji mających większe skutki biznesowe.

Warto zwrócić uwagę na to, że Social Media to element Internetu, który rozwija się nieustannie i niezwykle dynamicznie. Prowadząc profile firmowe w Social Media, należy zwracać uwagę na obecnie panujące trendy, ponieważ coraz częściej zmieniają się one bardzo często. Marka chcąc kreować swój wizerunek jako nowoczesna i otwarta na wszystkich, powinna uwzględniać w swoich działaniach wszystkie nowinki i przychodzące trendy. Istotne jest tutaj również regularne zwracanie uwagi na działania konkurencji, która może posłużyć jako inspiracja lub ostrzeżenie przed podjęciem nietrafionej decyzji.

Podsumowanie

Prowadzenie własnych profili firmowych w mediach społecznościowych posiada wiele zalet, a kolejną z nich jest ich bezpłatne założenie. Jednak samo ich założenie to nie to samo co ich prowadzenie. Wprowadzenie spójnej strategii komunikacji we wszystkich kanałach, łącznie z serwisem internetowym oraz tworzenie kreatywnych i angażujących treści to spore wyzwanie, które wymaga wiele czasu, wysiłku i posiadania odpowiedniej wiedzy. Pomimo tego całego wysiłku efekty, które można osiągnąć są naprawdę tego warte i zapewne już niejeden właściciel e-commerce się o tym przekonał.

Social Media potrafią przynieść firmie naprawdę sporo korzyści, natomiast kluczem do sukcesu jest ich odpowiednie wykorzystanie.

Autor: Przemysław Zimny Przemysław Zimny LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *