Dlaczego warto inwestować w CRO posiadając sklep internetowy?
W wielkim skrócie CRO, czyli Optymalizacja Współczynnika Konwersji to nic innego, jak działania zmierzające do zwiększenia zysków sklepu internetowego przy niewielkim nakładzie finansowym. Działania te skupiają się na dopracowaniu serwisu internetowego, treści i przekazu reklam oraz ofert, tak aby liczba klientów w zestawieniu do liczby odwiedzających sklep była jak najwyższa. Kiedy zatem warto zacząć inwestować w CRO oraz dlaczego może to być świetny pomysł na zwiększenie rentowności sklepu?
Dlaczego CRO to najlepszy sposób, aby zwiększyć zyski w e-commerce?
Zdecydowana większość właścicieli e-commerce, aby zwiększyć przychody decyduje się na strategię pozyskiwania większej ilości ruchu, inwestując przy tym często spory budżet w kosztowne płatne kampanie reklamowe. Istnieje tutaj jednak pewien problem – jeżeli Twój sklep jest nieefektywny to sprowadzanie kolejnych użytkowników i dodatkowego ruchu może okazać się wyrzucaniem pieniędzy w błoto… Zobaczmy to na przykładzie.
Załóżmy, że nasz sklep internetowy odwiedza miesięcznie 45 000 użytkowników, średni współczynnik sklepu wynosi 1,2%, a średnia wartość zamówienia to 180 zł.
– Ile przy takich wskaźnikach zarobi sklep?
Rachunek wygląda następująco: 45 000 x 1,2% x 160 zł = 97 200 zł
Teraz przyjmijmy, że zdecydowaliśmy się zainwestować w dopracowanie sklepu pod względem współczynnika konwersji i spowodowało to jego wzrost o 35%.
– Ile teraz zarobi nasz sklep?
45 000 x 1,62% x 180 zł = 131 220 zł
Dzięki inwestycji w CRO udało się uzyskać przychód wyższy o 34 020 zł w skali miesiąca, czyli daje to dodatkowe 408 240 zł rocznie. Wszystko to dzięki stosunkowo niewielkiej inwestycji w optymalizację współczynnika konwersji!
CRO powoduje wzrost marży na sprzedaży
W trakcie optymalizacji współczynnika konwersji praktycznie nie ponosimy dodatkowych kosztów, oczywiście oprócz kosztu samego projektu optymalizacji współczynnika konwersji. CRO powoduje, że duża część dodatkowego przychodu trafia do zysku firmy, gdyż część kosztów jest w miarę stała, jak budżet marketingowy i koszty prowadzenia działalności. Jedyny koszt, który ponosimy podejmując się optymalizacji współczynnika konwersji to koszt własny lub często jednorazowe wynagrodzenie dla agencji, natomiast nie wydajemy przy tym ani jednej dodatkowej złotówki na reklamę i pozyskiwanie większej ilości ruchu na sklepie. CRO trwale zwiększa konkurencyjność biznesu oraz podnosi marżę na sprzedaży.
Co ciekawe, zwiększając konwersję przykładowo już o 10%, zyski firmy rosną w szybszym tempie, niż przychody!
CRO daje możliwość szybszego skalowania biznesu i budowania przewagi konkurencyjnej
Stając do wyścigu z konkurencją można wydawać coraz to większe budżety na pozyskiwanie nowych użytkowników, natomiast nie ma co się oszukiwać, że taka walka może kosztować krocie, a i tak nie ma żadnej gwarancji, że się zwycięży.
Optymalizując współczynnik konwersji możemy przegonić konkurencję, właśnie dzięki NIE inwestowaniu środków w kosztowne pozyskiwanie nowego ruchu. Jeżeli nasz współczynnik konwersji będzie znacząco wyższy niż konkurencji to mogą oni pozyskiwać nawet dwa razy więcej ruchu, a my i tak będziemy generować więcej sprzedaży.
Kolejną przewagą konkurencyjną, którą możemy stworzyć łącząc strategię optymalizacji współczynnika konwersji z pozyskiwanie ruchu jest tzw. PROCES CIĄGŁEGO WZROSTU:
Wyższy współczynnik konwersji daje wyższą marżę;
Oznacza to, że możemy przeznaczyć więcej środków na pozyskiwanie nowych użytkowników;
W rezultacie pozwala to zdecydowanie przegonić konkurencję, dzięki wydawaniu większych budżetów marketingowych przy wyższym współczynniku konwersji;
Następnie ponownie zwiększamy współczynnik konwersji i cały proces powtarza się od początku dając nam ciągły wzrost przychodu.
Firmy, które stale inwestują w CRO i mądrze wykorzystują proces ciągłego wzrostu bardzo często posiadają sporą przewagę konkurencyjną i po pewnym czasie stają się liderami swojej branży.
CRO to więcej powracających klientów
Większość właścicieli sklepów internetowych zapewne wie o tym, że utrzymanie jednego klienta jest tańsze, niż pozyskanie jednego nowego. To raczej logiczne. Im mamy więcej stałych lub powracających klientów, tym lepiej dla naszego biznesu.
Dlaczego CRO tutaj jest tak ważne? Zastanów się teraz nad jedną rzeczą – chcesz kupić laptopa i jest on dostępny w identycznej cenie w dwóch sklepach oraz tu i tu klient otrzymuje darmową dostawę. Pierwszy sklep jest ‘brzydki’ i ma słabą nawigację, zaś w drugim proces zakupowy jest przejrzysty i prosty. Gdzie dokonasz zakupu? Gdzie wrócisz, gdy będziesz potrzebował etui czy większego dysku twardego?
Mogę się założyć, że wybór padłby na sklep numer dwa 😉
Gdy Twój sklep jest wygodny i przyjemny w korzystaniu to klienci zdecydowanie chętniej wrócą do Ciebie na kolejne zakupy. Nikt nie lubi się niepotrzebnie denerwować podczas, gdy powinno to sprawiać ‘przyjemność’. Dlatego też jednym z podstawowych celów CRO jest eliminowanie problemów związanych z użytecznością i nawigacją serwisu, co zdecydowanie ułatwia naszym klientom życie.
CRO to przede wszystkim usuwanie z serwisu wszelkich rozpraszaczy, zbędnych elementów, mało intuicyjnych mechanizmów oraz dodawanie brakujących i istotnych z punktu widzenia klienta informacji, co w efekcie będzie powodowało, że nasz sklep internetowy będzie przyjemny i wygodny dla użytkownika oraz przede wszystkim skuteczny sprzedażowo.
Bardzo fajny wpis, widziałam ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂