SEO

Analiza słów kluczowych dla e-commerce

Większość z nas codziennie przeszukuje Internet w celu znalezienia interesujących nas usług i towarów. W 90% przypadków klikamy tylko w wyniki z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google i to właśnie tam dokonujemy transakcji lub wysyłamy zapytania ofertowe. To znaczy, że tylko właściciele dobrze wypozycjonowanych serwisów www mogą liczyć na satysfakcjonującą sprzedaż z ruchu organicznego. Jednym z elementów, który prowadzi do tego sukcesu jest dokładna analiza słów kluczowych oraz ich selekcja. 

Odpowiednie frazy kluczowe to przede wszystkim takie, które użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkach internetowych. Dobór fraz jest kluczem efektywnego pozycjonowania. Na jakie słowa kluczowe postawić? W celu odpowiedzi na to pytanie wykonuje się analizę słów kluczowych.

Analiza serwisu internetowego

Weryfikacja SEO umożliwia poznanie zachowania użytkowników korzystających z serwisu i jest bardzo pomocna podczas doboru słów kluczowych. Dowiadujemy się wtedy czy strona jest skuteczna,  co najbardziej interesuje użytkowników i przede wszystkim jakich słów kluczowych użyli, aby do niej dotrzeć. Google Search Console wskaże spis fraz, użytych do wyszukiwania naszej strony. Dzięki temu możemy zidentyfikować najpopularniejsze hasła.

Konkurencja

To nie od właściciela, agencji czy Google zależy ile warto zainwestować w SEO tylko od konkurencji. Gdyby nie oni pozycjonowanie byłoby niepotrzebne. Warto sprawdzić na jakie słowa kluczowe rankinguje nasza konkurencja. Najlepiej skupić się na serwisach z Top10 wyników. Możemy zacząć od tytuły wyniku wszykiwania. Słowa w nim zastosowane mają znaczenie dla pozycjonowania tej konkretnej podstrony.

Ważne jest szukanie okazji, aby być krok przed konkurencją. W każdej branży pojawiają się sytuacje, które można wykorzystać zanim inni to zrobią. W sektorze EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) taką szansą są np. programy wspierające rozwój elektromobilności w formie dopłat do pojazdów elektrycznych lub stacji ładowania samochodów elektrycznych. Firmy, które na etapie wstępnych informacji i plotek zaczynają pozycjonowanie fraz takich jak ,,dopłaty do samochodów elektrycznych’’, ,,dopłaty do stacji ładowania’’, itp. mogą później wykorzystać wysokie pozycje do generowania dużego ruchu jak programy wejdą w życie. Podobnie mogą działać e-commerce, które pozycjonowały frazy związane z nowym wallbox jeszcze przed jego premierą.

Co myśli klient?

Użytkownicy internetu mogą używać innych słów niż Ty w odniesieniu do tego samego produktu lub usługi. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy klientami sklepu, który sprzedaje stacje ładowania samochodów elektrycznych. ASK (Analiza Słów Kluczowych) zmotywuje nas, żeby wziąć pod uwagę wszystkie możliwe zapytania. Zacznijmy od ogólnych (stacje ładowania), następnie przejdźmy do bardziej szczegółowych (stacje ładowania DC) i zakończmy na pytaniach (ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego?).

Skonsultuj się także ze znajomymi. Prowadząc sklep ze stacjami ładowania, jako ekspert wiesz czym są ,,stacje ładowania DC’’ jednak większości użytkowników Internetu ta nazwa może nic nie mówić. Ludzie spoza branży podsunął nam skuteczne rozwiązania. Co wpisaliby szukając danej informacji? Dlatego jeżeli chcesz sprzedawać przykładowe stacje ładowania DC w Internecie najlepiej zastosuj potoczne słownictwo – stacje szybkiego ładowania.

Trudność słowa kluczowego

Selekcja fraz pod kątem trudności jest elementem strategii SEO. Jeżeli świadczymy usługi EVSE to najważniejszym słowem kluczowym będzie fraza ,,stacje ładowania’’. Jest to dopiero punkt wyjścia, ponieważ tak ogólna fraza nie będzie łatwa do wypozycjonowania. Wynika to z faktu, że wiele firm pozycjonuje własny serwis wykorzystując to hasło. Wystarczy wpisać dane słowo kluczowe w Google, a następnie zobaczyć liczbę wszystkich odnalezionych stron, które rankingują na to słowo. Po wpisaniu ,,stacje ładowania’’, wyszukiwarka znajduje około 2 880 000 wyników.

Istotny jest także wolumen średnich miesięcznych wyszukiwań. Powyższe słowo ma ich ok 3 600 z czego wynika, że jest trudne do wypozycjonowania. Proces zajmie dużo czasu, a jednocześnie nie mamy żadnej gwarancji, że trafimy do Top10. Lepszym pomysłem na start będzie pozycjonowanie frazy ,,domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych’’, która ma zaledwie 90 wyszukiwań i dzięki temu proces będzie znacznie szybszy. Optymalnie będzie wybrać frazy o różnym stopniu trudności.

Długi ogon – Long tail

Niezbędne jest określenie głównego słowa kluczowego dla naszego biznesu. Analiza słów kluczowych umożliwi dobrania wszystkich fraz, które są spójne z naszą działalnością. Wiemy już, że świadcząc usługi EVSE głównym słowem będzie ,,stacje ładowania’’. Jednak jest ono bardzo ogólne, a skupienie się wyłącznie na nim nie będzie optymalnym rozwiązaniem. Należy stworzyć całą listę słów kluczowych od ogólnych, po bardziej rozbudowane i szczegółowe. W tym konkretnym przypadku można dobrać frazy ,,stacje ładowania’’, ,,stacje szybkiego ładowania’’, ,,domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych’’, ,,stacja ładowania samochodów elektrycznych koszt’’ i wiele innych.

Zapraszamy do zapoznania się z serwisem internetowym Greenkick | Napędzamy ekologię, który posłużył jako przykład wzorcowej strategii SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *