Kampanie Performance Max, czyli nowość od Google Ads

Z końcem roku 2021 do grona kampanii systemu reklamowego Google Ads dołączył nowy typ – kampania Performance Max. Jak twierdzi sam Google, testy beta reklam zakończyły się dużym sukcesem, dzięki czemu dziś już wszyscy na świecie mogą korzystać z nowości w swoim panelu reklamowym. Jednak czym dokładnie jest Performance Max i czy warto go stosować? Poniżej garść najważniejszych informacji o nowości w systemie reklamowym Google Ads.

Czym jest Performance Max?

Performance Max w Google Ads to automatyczna kampania, która wykorzystuje systemy samouczące się, aby realizować ustawione przez reklamodawcę cele. Systemy samouczące się nie jest to zupełna nowość w środowisku Google Ads, a użytkownicy tego systemu reklamowego doskonale już znają inne typy kampanii, w których reklamy są optymalizowane automatycznie. Narzędzia te same dostosowują stawki czy miksują wprowadzone elementy jak na przykład w przypadku elastycznych reklam w sieci reklamowej, gdzie wprowadzamy nagłówki, teksty, banery i logo, a system sam je dopasowuje by znaleźć najskuteczniejsze kombinacje. Ten model działania znamy również między innymi z  inteligentnych kampanii produktowych czy elastycznych reklam w sieci wyszukiwania.

Kampania Performance Max idzie jednak o krok dalej, gdyż w ramach jednej kampanii zapewnia optymalizację reklam w wielu kanałach. Nowość ta została zaprojektowana, aby zapewnić dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google z jednego miejsca. Co to oznacza w praktyce? Wykorzystując typ kampanii Performance Max, tworzymy jedną kampanię za pomocą, której możemy wyświetlać nasze reklamy we wszystkich miejscach udostępnianych przez Google Ads, czyli w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, na YouTube, w Gmailu, Google Maps czy na kartach Discovery. Wybór najlepszych zasobów dla naszej reklamy odbywa się automatycznie w czasie rzeczywistym, na podstawie stale zbieranych danych  przez algorytm.

Jak działa kampania Performance Max?

Kampanie Performance Max oparte są na celach marketingowych, które określamy w pierwszych krokach kreowania kampanii. Musimy zatem już na samym początku ustalić, czy celem kampanii ma być docelowy koszt działania (CPA), czy wolimy skupić się na docelowym ROAS. Kreator kampanii poprosi także o dodanie  odpowiednich materiałów oraz określenie podstawowych ustawień. Na tym etapie należy podać preferowany czas działania kampanii (min. 4 tygodnie) oraz określić budżet, zasięg geograficzny reklam i grupę odbiorców. Oprócz powyższych ustawień musimy również dostarczyć systemowi:

  • nagłówki i teksty do reklam tekstowych i banerowych;

  • grafiki do reklam Discovery, Display oraz na YouTube;

  • logo firmy;

  • wideo do reklam YouTube InStream;

  • feed produktowy z Google Merchant Center.

Podczas uruchamiania kampanii Performance Max system bierze pod uwagę dane ze wszystkich zasobów reklamowych, analizuje zachowania użytkowników w konkretnym momencie i na tej podstawie optymalizuje stawki i wykupuje miejsca pod reklamy. System ten działa w czasie rzeczywistym, więc zapewnia nam najlepsze wyniki we wszystkich kanałach w danym momencie.

Performance Max a inne typy kampanii Google Ads

Dlaczego w ogóle pojawił się nowy typ kampanii Performance Max? Performance Max to odpowiedź Google na ciągłe zmiany w zachowaniach użytkowników i ich ścieżkach zakupowych. Obecnie 70% konsumentów częściej kupuje online niż w erze przed pandemicznej. Jednocześnie jednak ich ścieżka do dokonania konwersji zmienia się coraz szybciej i trudno na bieżąco przewidywać, jak będzie wyglądać w przyszłości. Dodatkowo często ścieżka konwersji mocno się wydłuża – Google podaje, że w niektórych przypadkach dochodzi nawet do 500 punktów styku użytkownika z reklamami, zanim nastąpi ostateczna konwersja. W tak zmieniającej się rzeczywistości w analizie danych i optymalizacji kampanii może pomóc tylko dobrze opracowany algorytm, który uczy się zachowań konsumentów.

Czy sprawdza się to w rzeczywistości? Czas pokaże. Obecnie format ten jest jeszcze rzadko wykorzystywany i musi upłynąć trochę czasu, zanim będzie można powiedzieć coś pewnego o tej nowości. Na pewno ten nowy typ kampanii ma potencjał w przypadku firm, które dysponują dużym budżetem reklamowym i wykorzystuję wiele różnych formatów Google Ads w tym samym czasie.

Obecnie na stronie Google możemy przeczytać, że testy beta kampanii Performance Max wypadły obiecująco, a reklamodawcy, którzy korzystają z tego nowego typu kampanii obserwują wzrost liczby konwersji przy podobnym budżecie w zestawieniu z prowadzeniem oddzielnych kampanii dla poszczególnych formatów. Dlatego Performance Max to nowinka, którą warto mieć na oku i która w przyszłości może na dobre zadomowić się wśród najpopularniejszych rozwiązań Google Ads dla firm o znacznych budżetach reklamowych.

Autor: Przemysław Zimny Przemysław Zimny LinkedIn

Przemysław Zimny

Digital Marketing Consultant oraz CMO & Co-owner jednego z wrocławskich dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw z branży elektromobilności. Praktyk z ponad 6 letnim doświadczeniem w budowaniu niestandardowych połączeń digital marketingu i partnerstw biznesowych. Pracę z markami zawsze rozpoczyna od pytań: dlaczego i w jakim celu, aby określić konkretne cele marketingowe i biznesowe podejmowanych działań. Bez względu na skalę biznesu jest w stanie wcielić się w skórę właściciela, jak i jego klienta, aby w jak najlepszym stopniu poczuć postawiony cel oraz dobrać do niego odpowiednie rozwiązania. Aktywny działacz spotkań networkingowych w środowisku biznesowym, gdzie codziennie może poznawać nowych ludzi, ich historie i inspirować się nimi w celu kreowania nowych pomysłów i rozwiązań, aby ciągle być krok przed innymi.

Przemysław Zimny ma 19 postów i liczba ta stale rośnie. Zobacz wszystkie posty napisane przez Przemysław Zimny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *