eCPC – definicja, co to jest?

eCPC – co to jest?

eCPC jest to strategia inteligentnego ustalania stawek w Google Ads, nazywana inaczej Ulepszonym CPC (ang. Ehanced CPC). Enchanced CPC polega na automatycznym dostosowywaniu stawek CPC pod kątem kliknięć. Algorytmy Google dostosowują ekspozycję reklam do odbiorców tak, żeby maksymalizować prawdopodobieństwo konwersji. Innymi słowy, jeśli Google Ads stwierdzi, że licytujesz zbyt nisko, by uzyskać skuteczną reklamę, podniesie stawkę, aby uzyskać więcej konwersji.

Jak działa eCPC?

Algorytm w celu określania stawek na konkretnej aukcji wykorzystuje dane demograficzne, informacje o lokalizacji i przeglądarce użytkownika, porę dnia. Ulepszony CPC łączy samodzielne określanie stawek ze strategią inteligentnego określania stawek, taką jak docelowy CPA lub docelowy ROAS. Ta strategia zwiększa samodzielnie ustawione stawki w sytuacjach, w których prawdopodobieństwo sprzedaży lub innej konwersji na Twojej stronie jest większe, a zmniejsza je, gdy prawdopodobieństwo konwersji jest mniejsze. Możesz też przetestować eCPC z systemami określania stawek firm zewnętrznych, co pozwoli do pewnego stopnia korzystać z inteligentnego określania stawek.

Jeśli ustawisz eCPC, by optymalizować stawki pod kątem konwersji:

  • Ulepszony CPC koryguje stawkę za każdym razem, gdy reklama kwalifikuje się do wyświetlenia, na podstawie prawdopodobieństwa, że dane kliknięcie doprowadzi do konwersji;

  • eCPC pomoże Ci uzyskać więcej konwersji przy takim samym lub niższym koszcie konwersji;

  • eCPC działa nieco inaczej niż kampanie produktowe. Dowiedz się, jak skonfigurować eCPC w kampaniach produktowych.

Jeśli ustawisz eCPC, by optymalizować stawki pod kątem wartości konwersji:

  • eCPC koryguje stawkę za każdym razem, gdy reklama kwalifikuje się do wyświetlenia, na podstawie prawdopodobieństwa, że dane kliknięcie doprowadzi do konwersji, oraz jej względnej wartości. Więcej informacji o wartościach konwersji;

  • eCPC pomoże Ci uzyskać więcej konwersji o wysokiej wartości przy takim samym lub niższym koszcie konwersji;

  • Ulepszony CPC maksymalizujący wartość konwersji jest dostępny tylko w kampaniach w sieci wyszukiwania.

Zalety strategii eCPC

W założeniu eCPC ma za zadanie zwiększać zwrot z inwestycji. W przypadku wielu firm tak się stanie. Jednak jest to perspektywa długoterminowa. Dlatego potrzebujesz długoterminowej strategii, aby utrzymać zaangażowanie klientów, a także rezerw finansowych podczas oczekiwania na zwrot inwestycji. Warto pamiętać, że eCPC musi być częścią szerszej, w pełni zoptymalizowanej strategii Google Ads.

Co warto jeszcze wiedzieć o eCPC?

Ulepszone CPC wymaga uprzedniego skonfigurowania śledzenia konwersji. Dodatkowo, jest dostępna dla sieci wyszukiwania i kampanii GDN za wyjątkiem tych promujących aplikacje. W przypadku kampanii produktowych działa wyłącznie w ramach wyszukiwarki Google. Co więcej, strategia ustala stawki oddzielnie dla urządzeń mobilnych.