Social Media

Dlaczego Twoja firma powinna posiadać stronę firmową na LinkedIn?

Poszukując firmy w Internecie bardzo często natrafimy na jej profil firmowy Facebook, serwis internetowy, czy wizytówkę Google, natomiast zdecydowanie rzadziej pojawi się jej strona firmowa na LinkedIn w wynikach wyszukiwania Google. Zjawisko to bardzo dobrze zauważyłem podczas rozmów ze znajomymi, którzy prowadzą różnego rodzaju biznesy, że podczas rozmów dotyczących obecności ich firmy w Internecie zawsze na pierwszym miejscu pojawia się Facebook, Google oraz czasem dodatkowo Instagram, natomiast bardzo rzadko słyszę o LinkedIn – pomimo iż nawet działają w branży B2B.

Strona firmowa na LinkedIn

O tzw. fanpage’u w jednym z popularnych mediów społecznościowych, jakim jest Facebook, słyszeli chyba wszyscy, natomiast, gdy podczas rozmów ze znajomymi i klientami wspominam o stronie firmowej na LinkedIn to zapada cisza i pojawia się wiele pytań. Sporo osób, które nie zdają sobie sprawy z tego, że na LinkedIn, który jest medium społecznościowym dla profesjonalistów daje możliwość prowadzenia strony firmowej. 

Istnieje pogląd, że strona firmowa LinkedIn nie działa, że trudno zdobyć i następnie zaangażować obserwujących, że bez inwestycji w reklamy niewiele można tutaj zdziałać. Pogląd ten okazuje się słuszny w przypadku przedsiębiorstw, które nie mają wystarczającej wiedzy na temat wykorzystania narzędzi udostępnianych przez LinkedIn oraz mechanizmów rządzących Social Media’mi. Jednak, aby je poznać i rozpocząć działania, wystarczy jedynie poświęcić trochę czasu, aby zrozumieć, na czym polega Social Selling i stworzyć chociażby zarys programu social selling’owego w firmie.

Strona firmowa LinkedIn może także osiągać dobre wyniki, jeśli uda się zaangażować naszych pracowników w polecanie, komentowanie i udostępnianie publikowanych treści. Jest to również jedno z podstawowych narzędzi dla firm wdrażających kampanie employer brandingowe.

Dlaczego właśnie ten LinkedIn?

Według oficjalnych komunikatów platformy LinkedIn, konto firmowe posiada już ponad 30 milionów firm, więc prawdopodobieństwo, że wśród nich znajdziemy swoją konkurencję jest całkiem spore. Jednak oprócz i w sumie dzięki temu, że LinkedIn staje się coraz bardziej popularny, daje on również wiele wymiernych korzyści. Według magazynu Forbes ok. 80% leadów B2B pozyskanych z Social Media pochodzi właśnie z LinkedIn. Użytkownicy tego medium społecznościowego są nastawieni na sprzedaż i korzystają z niego głównie w celach biznesowych. Pozostałe z mediów społecznościowych służą przede wszystkim rozrywce, dlatego ich użytkownicy rzadziej będą poszukiwali tam kontaktów biznesowych. 

Co więcej – według przygotowanego w 2017 roku przez Linkedin przewodnika “The Sophisticated Marketer’s Guide to Linkedin”, 91% kadry kierowniczej wskazało właśnie ten kanał, jako swój pierwszy wybór przy poszukiwaniu treści eksperckich. 

Patrząc na te wszystkie statystyki możemy zauważyć jak wielką rolę odgrywa LinkedIn w dzisiejszych relacjach biznesowych, a z biegiem czasu i wraz z jego wzrostem popularności może odgrywać jeszcze większą.

Co możesz zyskać dzięki stronie firmowej LinkedIn?

Strona firmowa na LinkedIn w Polsce jest wciąż niedocenianym narzędziem dotarcia do potencjalnych klientów, odbiorców i pracowników. Jeżeli Twoja firma jeszcze nie jest obecna na LinkedIn to może przekonają Cię poniższe argumenty:

  • strona firmowa LinkedIn pozycjonuje się w wyszukiwarce internetowej i dzięki temu Twoją firmę mogą znajdować nie tylko osoby, które mają konto prywatne na LinkedIn, ale i takie, które wpiszą frazę brandową w wyszukiwarkę internetową;

  • posiadanie dobrze dopracowanej strony firmowej LinkedIn świadczy o tym, że poważnie podchodzisz do biznesu;

  • strona firmowa LinkedIn to źródło informacji o organizacji. Dobrze uzupełniona zakładka „O nas”, ewentualnie – „Kultura organizacji” oraz przemyślana aktywność są elementami, na które zwracają uwagę potencjalni kontrahenci oraz osoby poszukujące pracy w branży;

  • możesz publikować oferty pracy, a potencjalni kandydaci mogą ustawić alert na oferty z Twojej firmy;

  • strona firmowa na LinkedIn to kolejna forma kontaktu i komunikacji z odbiorcami;

  • za jej pomocą możesz kierować na ruch na własną stronę internetową;

  • pracownicy mogą oznaczać stronę firmową LinkedIn w sekcji “Doświadczenie zawodowe”. Dodatkowo, osoba, która oznaczyła się jako pracownik, staje się automatycznie obserwującym stronę firmową. To jeden ze sposobów budowania świadomości marki.

Podsumowanie

W czasach tak dynamicznie postępującej transformacji cyfrowej, obecność firmy w mediach społecznościowych jest niezwykle istotna. Dlatego nie trać szansy na pozyskanie kolejnych klientów i poświęć czas na budowę swojej eksperckiej marki na LinkedIn.

Autor: Przemysław Zimny Przemysław Zimny LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *